fredag 4 mars 2011

Drömmar

Det händer ibland att jag funderar på framtiden, hur jag vill att livet ska utvecklas, vad mina drömmar och mål är, vart jag vill vara om några år. För några år sedan var framtiden enbart ett komplett mörker, fanns inga planer, inga drömmar, inga förväntningar. Jag visste inte vad jag ville, eller om jag ville, och det gjorde mig ingenting.

Sakta men säkert har det den senaste tiden börjat kastas ett  ljus över vissa delar av framtiden, drömmar börjar ta form, tankar väcks, idéer utvärderas. Det är fortfarande mycket som är dolt i någon form av skugga eller rent av totalt mörker, men vissa delar klarnar och träder fram tydligare och tydligare från dunklet.

Jag börjar få en bild av vad jag vill. Det känns faktiskt skönt. Det känns motiverande. Exalterande. Spännande. Övervinnerligt. Jag gillar det.


Små, små steg i rätt riktning, men underhållande och givande omvägar, ska ta mig till mitt mål, sakta men säkert.

Jag tog precis ett litet, litet steg åt rätt håll. Jag köpte boken som ska leda in mig på rätt väg mot en av mina drömmar.

Inga kommentarer: