torsdag 12 april 2012

Träning och hälsa

I höstas bestämde jag mig för att ta tag i min hälsa och göra något åt min övervikt efter en lång tids viktuppgång samt att de berömda sambokilona hade börjat smyga sig på.

Jag började i november och var jättemotiverad och gick relativt enkelt ner 6 kg på 6 veckor. När det sedan blev jul och både min födelsedag och nyår skulle firas fick sig motivationen en rejäl smäll.

Efter att det nya året tog fart var tanken att även min viktnedgång skulle få fortsatt fart, men så blev aldrig fallet. Jag orkade helt enkelt inte. Inga ursäkter. Bara ren lathet. Trots detta lyckades jag stå stilla i vikt, eller ja, från nyår till mars gick jag faktiskt ner ytterligare ett kilo. - och ja, jag är jättestolt över att inte ha gått upp ett enda hekto av det jag lyckades gå ner under hösten! Det är nog faktiskt det som jag är mest stolt över!

Dock har jag fortfarande 6 kg kvar till "normalvikt" (enligt BMI-tabeller) och efter det vill jag gå ner ytterligare några kilo, ca 5 till. Detta innebär alltså att jag har 11 kg kvar att gå ner.

Nu är jag återigen supermotiverad och ska verkligen ta tag i situationen!

Redan i höstas köpte jag medlemskap i Viktklubb.se efter att läst mycket bra om det och även fått tips om det av en kollega. Nu ska jag alltså återigen bli aktiv där och vara noggrann med att skriva in i dagboken vad jag äter och verkligen hålla koll på kalorierna. Jag har även ett träningsprogram som jag ska följa.

Så nu ber jag alla mina vänner att, snälla, försök att inte bjuda mig på kakor, godis, onyttigt mat osv. (och älskling, nu är det slut med ost på mackorna!) Min självdisciplin är inte på topp och jag behöver all hjälp jag kan få för att lyckas! För lyckas ska jag!

Nu kör vi!!!

Inga kommentarer: