onsdag 18 april 2012

Redan onsdag!

När jag kom hem efter jobbet igår var det dags för veckan första ordentliga promenad. Det blev en både spännande och givande promenad!

Jag testade RunKeeper för första gången och kan säga att den kommer jag absolut att använda igen. Jag blev ordentligt sporrad att öka hastigheten när rösten var femte minut deklarerade min dittills genomsnittliga hastighet och sedan får höra hur den minskat med några sekunder till nästa fem-minuters-sammanfattning! Detta resulterade i att jag ökade och ökade och den slutliga genomsnittstiden landade på 9,08 min/km. Från 10,23 min/km förra veckan så är det ett stort steg!

Det var en promenad som började i snöstorm och slutade i strålande solsken med kvittrande fåglar på varenda gren. Hur underbart som helst! Trots att kroppen var bra slut efter 6 km tuff promenad blev jag sugen på att fortsätta, men valde att gå in och stretcha och ta en lång varm dusch för att sedan avsluta kvällen på spikmattan.

Jag är nämligen otroligt rädd för att gå ut för hårt, få belastningsskador och tappa lusten. Jag har gjort det förr och vill inte göra om det misstaget.

Idag blir det vilodag med endast en 30 minuters promenad på lunchen och imorgon en sväng på gymmet hos sjukgymnasten.

Känns som att det kommer att bli en bra vecka!

Nu är det bara att fortsätta fokusera på målet och kämpa på!

Inga kommentarer: