söndag 26 december 2010

Jul, jobb och träning

Japp då är även den här julen mer eller mindre förbi. Skönt!
Jag är inget big fan av jul, frambringar bara stress, köphysteri och trafikolyckor... Okej, kanske lite väl cyniskt, det kan faktiskt bära med sig positiva saker också.

Hursomhelst så jobbade jag på julafton, var hur lugnt som helst på telefonen och sedan kom pappa och hämtade mig när jag hade slutat. Blev julmat hemma hos mina föräldrar och min bror, vi skippade Kalle Anka och satt och zappade mellan diverse katastrofalt dåliga julfilmer... Blev alldeles för mycket godis och även lite eldning i kakelugnen. (den enda hemma hos dem som är godkänd för eldning)

För första gången sen jag flyttade hemifrån för exakt 3 år sedan sov jag kvar hemma hos mina föräldrar. De hade bäddat ordning till mig i deras gamla sovrum och tänt ljus i kakelugnen (den är inte godkänd att elda i...) Hur mysigt som helst! Jag försökte ta kort då det var så himla mysigt, men blev inte så bra... Min mobil och lite halvdåligt ljus är ingen bra kombination!


Var ledig från jobbet igår, så var kvar hos mina föräldrar till på eftermiddagen innan jag åkte in till stan och träffade några av tjejerna.

Idag, annandagen, är det dags för jobb igen. Jag är väldigt förvånad över hur mycket det ringer! Vi har haft kö halva dagen!

Jobbar till 15 idag och sen ska jag gå och träna! Måste träna bort lite av all den äckligt feta julmaten man ätit.. Känns som man gått upp 15kg under julen! haha!

Någon som ska med?! :)

Inga kommentarer: