torsdag 17 maj 2012

Sjuk

Just som jag kommit i en bra motionsperiod och fått upp flytet och verkligen börjat njuta av de dagliga promenaderna så har jag såklart blivit sjuk!

Hur typiskt är inte det? Hela kroppen är öm och jag har hostat så pass mycket nu att det kommer blod... Vi försökte oss på en lite lugn promenad förut på ca 45 minuter och jag kan lova att jag var helt slut när vi kom in... Jaja, det är bara att vila och vila ännu mer samt fokusera på att dricka mycket vatten och äta bra mat. Jag är nog snart tillbaka igen!

Idag blir det tyvärr inte vila i form av att ligga i sängen hela dagen. Nej, idag blir det en biltur till Sorunda för att köpa vår nya, älskade familjemedlem! Äntligen kommer det att vara på riktigt!

Vi var med henne hos veterinären i tisdags för en helt vanlig besiktning och allt gick bra, hon var hur lugn och duktig som helst! Det roligaste var när Thomas och hon precis hade gått ut och en liten kille, ca 4 år gammal, som sitter i väntrummet utbrister "Jag såg precis en hårig valp! - En hårvalp!" Vi andra i receptionen såg lätt frågande ut och jag frågade honom om det kanske var min håriga valp som är ca tre år som han hade sett. Han fortsatte "Den hade hår på benen!" med ett uttryck som fick det att låta helt unikt att en hund skulle ha hår på benen och vi konstaterade alla att det mycket riktigt var min "hårvalp" han hade sett! Hahah, hur söt som helst!

Så nu blir det att hoppa in i duschen och göra sig i ordning innan vi packa in oss i bilen och ger oss ut på en lite roadtrip!

Inga kommentarer: