måndag 7 maj 2012

Det går bra nu!

Det är märkligt vad livet går upp och ned.

I perioder känns det som att det bara är en massa tråkiga och negativa saker som händer, allt känns skit och man har ingen lust med något.

Andra perioder verkar allt gå precis så bra som man vill att det ska, man har hur mycket energi som helst och livet fullkomligen leker!

Själv är jag nu inne i den senare nämnda sorten! Allt flyter på, det är hur mycket glädje som helst i mitt liv just nu och de tråkiga och jobbiga sakerna som händer går lättare att hantera. Det går bra nu, kompis, det går bra!

Bara en sån sak som vikten. Jag har som bekant kämpat ungefär ett halvår med det och för ett tag sen gjorde jag en om/nystart. Nu har jag lyckats gå ner totalt 10,5 kg och i morse när jag vägde mig och skrev in vikten på Viktklubb.se möttes jag av detta meddelande:

Hej Sophie!
Grattis - du går åt rätt håll hela tiden. Det är jättebra gjort av dig. Du ska verkligen känna dig nöjd med dig själv och det har du all rätt att göra. Det stärker självförtroendet när det går bra, så använd dig av det och försök att behålla den här positiva trenden.

Hur underbart är inte det? Ja, jag känner mig nöjd med mig själv och blir väldigt peppad av att mina slit ger resultat! Nu har jag bara 3 kg övervikt kvar och totalt ca 8 kg till att gå ner. Det känns inte allt för avlägset eller omöjligt!


Som ni ser är Rihanna stor del av min inspiration, hon har en fantastisk kropp! *kämpa kämpa*

Inga kommentarer: