söndag 14 november 2010

Jobb och åter jobb

Sitter på jobbet (aka mitt kök) och är så trött på min jobbdator att den snart åker ut genom fönstret!


Först vägrar den släppa in mig, tog 20 min att ens komma in i datorn och väl inne (efter att jag startat alla ca 30program och loggat in i dem) kräver den en omstart direkt... När jag kommer in igen visar det sig att ett av de viktigaste programmen har fått en uppdatering som inte installerats på min dator, så jag kan inte ens logga in i det och det finns ingen att felanmäla till under helgen. Ger upp på det och öppnar resterande program = datorn kräver omstart igen.

Att få min statistik imorgon kommer inte bli roligt.... Tagit hittills 55 min av min arbetstid bara att starta upp och om..

Och om ovanstående ej vore nog så funkar inte skype idag.... Ett av våra bästa arbetsverktyg, då man snabbt kan fråga kollegorna och hjälp eller bara prata och slippa vara så ensam, för det blir rätt ensamt ibland att jobba hemifrån.

Hittade bild på mig, precis 18år fyllda. Vältränad och med dreads! (men jag undrar hur jag tänkte när jag tog converse på mig den 20 december???)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fin du är gumman :)

Fioona sa...

Tack så mycket!