onsdag 22 september 2010

Utmaning

Det här kommer att bli en minst sagt intressant månad...
Har precis fått lönebeskedet samt besked från försäkringskassan och det är inga positiva besked om jag säger så. Det här kommer att bli värre än när jag var student... Får väl lägga upp en överlevnadsstrategi!

Jag ska inte:
  • Äta ute (göra storkok / laga mat tillsammans och ha myskväll istället)
  • Fika på stan / köpa kaffe (hembakat / kaffe/fika hemma istället)
  • Dricka drinkar på krogen (om det inte bjuds förstås! :P)
  • Köpa skor eller kläder... (får väl se hur det går med det, men försöka ska jag)
Ovanstående saker klarar man sig faktiskt utan och det är oftast där det rinner iväg pengar.
Nu återstår bara att se hur planen fungerar, men jag har i alla fall en plan! :) Det är väl ett bra första steg?! :)

Misstänker att det är vad gäller kläder och skor som det kan bli problem - shopaholic som jag är...

Får bli uteliggarstilen som MK Olsen

Inga kommentarer: