måndag 25 januari 2010

Iakttagelser från ett fönster



Igår, tror jag det var, när jag stod och skulle ladda kaffebryggaren fick jag syn på detta genom mitt fönster! Det syns inte så bra på bilderna (dålig kamera, igen) men ovanpå kafét Gröna Grodan är det en ca 50 cm bred vågrät kant som går ut från huset, och på denna lilla teeeny tiiiny kant går det en man och sopar ner snön! Visst det är kanske inte så farligt, MEN han hade INGEN säkerhetslina eller någon synbar skyddsutrustning alls! Okej att det inte är såå himla högt, men det är ju ändå mellan 3 och 4 meter och ramlar man kan man slå sig rejält... Är det ens tillåtet att jobba under sådana förhållanden?

Jag tyckte att det såg otäckt ut i alla fall.


Och på tal om otäckt! Fy, jag mår dåligt bara jag tänker på det...
Jag såg en hund bli påkörd av en bil här utanför mitt fönster också. Det var jättehemskt, jag såg hur han såg en hund på andra sidan gatan, och blev glad och studsig såsom hundar blir när de ser andra hundar, och hoppar rakt ut i gatan samtidigt som det kommer en bil! Jag skrek rakt ut här inne! Jag fick sån panik, jag kan inte ens tänka mig vad ägaren kände... Usch!

Bilen hinner som tur är bromsa lite, men hunden blir ändå träffad och faller till marken. En halv sekund senare reser den sig och springer tillbaka till sin matte och viftar på svansen! Hur otroligt är inte det?

Nu är det trots allt stor sannolikhet att den blev skadad, men den dog åtminstone inte.
Usch jag tycker så synd om hunden och hundens ägare samt övriga inblandade (bilföraren och kvinnan med hunden på andra sidan gatan).



Nej nu ska jag stoppa i mig lite mat, har knappt ätit idag, och sen krypa ned i min säng.
Det väntas skola och träning på gymmet imorgon!

Inga kommentarer: