fredag 30 januari 2009

Spikmatta - To buy or not to buy?



Just nu står jag i valet och kvalet om jag ska köpa en spikmatta eller inte.
Är riktigt sugen på det, men tänker också att jag behöver pengarna till resan till Rom. Den kostar ju ändå en del... Det bästa priset jag har hittat var 600 inkl. frakt och det känns ju ändå ganska okej.

Sen vet jag ju faktiskt inte heller om jag kommer att tycka om den...
Jag fick akupunktur häromdagen och det tyckte jag om (förutom två nålar som fick världen att snurra och jag höll på att ramla omkull fast jag redan låg ner), så det är ju inte helt orimligt att jag skulle gilla shaktimattan också.

Kanske ska önska mig den av Tomas?
Typ Alla Hjärtans dag present?! :)


Är det någon av er som har provat shaktimattan? Är det något ni skulle rekommendera?!


Update: Förresten så är det tydligen vanligt att gå ner lite i vikt, några kilo iaf, om man använder mattan dagligen på magen. Det är ju positivt! och man mår bättre och blir inte sjuk lika ofta, det skulle jag behöva! Alltså den har bara positiva effekter egentligen. Så egentligen är det väl kanske inte så mycket att fundera på.
Men jag är ändå lite velig. Fattar inte varför jag alltid ska vara det. Men jag kommer nog fram till ett beslut ganska snabbt, typ imorgon eller nåt.

1 kommentar:

äckel sa...

jag tror inte att man går ner några kilo av mattan men jag har hört att den ska vara bra för blodcirkulationen och sådär blalblalblala!!