lördag 31 januari 2009

Bevara våra svenska skogar!


Om ni inte redan klickar varje dag för att bevara Verles gammelskog, börja idag!

Jag har gjort det jättelänge, säkert minst ett år, vet faktiskt inte riktigt hur länge det är. Lägg sidan som din startsida (eller i bokmärkesfältet som jag har) och klicka en gång varje dag så är du också med och räddar Verles gammelskog!

Tyvärr kommer det antagligen inte att räcka, vi måste donera pengar också för att skogen ska kunna bevaras!

Det var inte förrän idag jag förstod att det snart är kört!
Om de inte har fått in tillräckligt med pengar för att köpa hela skogen innan den 19:e mars så är det kört. och just nu saknas det ca 5 000 000 sek. Då kommer skogen att avverkas, inte ens det som har blivit uppköpt kommer att bevaras... (pengarna kommer istället att gå till att rädda en annan skog)

Det finns även andra sätt att ge, tyvärr har jag inte kollat in dem så mycket, men ska ta och läsa lite om det idag.

Det lättaste och det som ger mest är att köpa björkar eller tallar (eller till och med en liten bit skog)

Själv ska jag skänka lite pengar idag.
Just nu ser läget ut så att om alla som klickade på sidan igår skulle köpa en tall (200 kr) skulle hela skogen kunna bevaras! Så det är inte så mycket som behövs egentligen!

Ett annat jättesmidigt sätt att skänka pengar är att sms:a "kotte" till 72550 så skänker man 20 kr. Perfekt om man känner att man inte vill köpa en tall eller så, man hjälper ändå till!


Lite förvirrat inlägg kanske men jag tror att budskapet gick fram! :)
Så kom igen, börja klicka, sms:a och köp träd!
Nu är det bråttom!

1 kommentar:

Anonym sa...

jag skickade in några sånna där sms :) så det var bra att du uppmärksamma det :) kram<33