söndag 16 november 2008

Tatuering?

Jag har funderat ett tag på att tatuera mig. Har väl egentligen velat det jättelänge men aldrig varit riktigt säker på vad jag vill ha, man ska ju ändå ha det resten av livet.

Nu har jag kommit fram till att jag vill ha en textrad på sanskrit som går längs ryggraden och börjar precis nedanför nacken, nästan lite som Victoria Beckhams men något längre ner.

Problemet är väl att bestämma vad det ska stå. Har många tankar... Sen när man väl har bestämt sig gäller det att hitta någon som kan översätta, vilket kanske inte är det lättaste.

Här är två olika bilder på tatueringar på sanskrit. Den första är en översättning av "declaration of human rights manual article 1", lite coolt. Jag gillade även de små "snurrarna" i ändarna av texten på den högra raden



Sen testade jag att rita lite i paint för att skapa en bild av hur jag vill att tatueringen ska sitta. Nu är det ju ingen riktig text utan bara lite kladd (som dessutom är lite sned), men som sagt det är bara för att se ungefär var den ska sitta! (Såg att man ser mitt födelsemärke lite, men vinkeln gör att det ser väldigt litet ut)



På bilden har jag både kortare och mörkare hår än nu, men å andra sidan är bilden ca 2 år gammal.
Antagligen blir tatueringen lite bredare än det jag har ritat.

Vad tror ni? Blir det bra?
Vill höra vad ni tycker! :)

1 kommentar:

Kerstin sa...

Jag tror att det kan bli bra, men ska nog vara lite bredare än vad den är i din paintbild, men räkna med att det nog gör väldigt ont att tatuera ryggraden. Själv har jag inte tatuerat ryggraden, men revbenen gjorde nog lika ont som ryggraden kan göra. Fast... smärta står man ju ut med ändå, även om det gör djävulskt ont. ;P
Var har du tänkt tatuera dig? På vilken studio?