fredag 20 juli 2012

Tillbaka

Oj vilka veckor det har varit!
Fester, planering, massa jobb, Barcelona, fest och ännu mer jobb. Det känns som att jag är helt i otakt med livet och mig själv!

Barcelona var toppen och jag vill tillbaka igen, igen, igen! Det är verkligen en underbar stad som har allt! God mat, billig dryck, sol, värme, vacker arkitektur, strand, avslappnad atmosfär, superbra tunnelbanesystem, rena gator, bra shopping. Ja, vad har de inte? Jag brukar ofta vilja åka till nya ställen, men när det gäller Barcelona känns det som att jag kan åka dit hur många gånger som helst.

Efter att vi kom hem från Barcelona har jag sovit riktigt dåligt, vaknat flera gånger i timmen varje natt och sen känt mig som en zombie hela dagen... I och med att jag har jobbat över rätt mycket den här veckan har jag somnat på soffan när jag kommit hem och därmed inte orkat träna. Snacka om ond cirkel! Så igår tog jag tag i det hela, drog på mig träningskläderna och tog med hunden och gick ut och gick i ca 1h 20min. Blev en tur i skogen och jag blev återigen lika förvånad över hur otroligt skönt och rogivande det är att gå i skogen! Visst, hade det varit lite mindre mygg hade det varit mycket skönare. Till och med Dolly reagerade på myggen!

Dolly var så nöjd som fick vara lös nästan hela tiden i skogen och springa som en galning åt alla håll (hej fästingar!) och bara gå runt och strosa, men när det blev alldeles för mycket mygg fick vi nog båda två. Vi sprang! Jag har inte sprungit på hur länge som helst och har tänkt att vänta med det med tanke på lederna. Vi sprang inte så långt, men jävlar vad bra det kändes! Det var helt fantastiskt! Extremt befriande och superskönt! Världens endorfinkick! Visst, jag sprang inte så långt och ja, jag hade helt fel skor, men det kändes bra! Å inte har jag något ont idag heller, var lite orolig för det. Så det blir nog till att börja springa korta sträckor i skogen här framöver för att sedan utöka till längre sträckor när jag har skaffat mig ett par bra skor.

Hursomhelst, efter promenaden (och något glas vin) sov jag riktigt gott i natt. Vaknade kanske bara 5-6 gånger på hela natten. Tänk hur mycket lite träning/aktivering kan göra!

Träd i Varbergaskogen

Inga kommentarer: