tisdag 8 mars 2011

... and lead them not into temptation

I min hand håller jag en magisk penna och med den skriver jag min egen historia.
Ord för ord förs brinnande genom min arm, ut genom min hand och ner på pappret.
Orden formas till meningar som blir till äventyr. Möten sker, ord utbyts, mina ord mot dina.
Blod spills och tårar torkas.
Glädje delas och sprids.

En ensam man går längs vägen.
En kvinna dansar till musiken i hennes huvud.
Blickar möts. Talande blickar, blickar som berättar en historia. Deras historia.
Alla har en historia. Alla har möjlighet att skapa sin historia.
Jag har min penna. Med vilken jag tänker skriva.
Och som jag tänker skriva...


... Jag tar pappret, för det mot lågan, ser det fatta eld, förvandlas till aska. Det blir ingenting kvar.
Jag tar ett nytt papper, räcker dig pennan - Vill du skriva tillsammans med mig?

Faller pennan till bordet eller tar du den?

Inga kommentarer: