onsdag 23 februari 2011

Spetsig eller rund?



Nu kanske det är febern som pratar, men jag har tänkt på det här med graviditet och gravidmagar. Vet inte riktigt vad det är, men senaste tiden har jag väldigt ofta i mina drömmar varit gravid och fött barn. Jag hinner knappt upptäcka att jag är gravid innan jag föder barnet, och jag hinner inte få någon stor mage heller, jag ser ut att vara i kanske fjärde månaden på sin höjd. Och barnen, ja, de är mer som 4 månader gamla hundvalpar när de föds. Hemskt energiska och far som små vantar överallt och sen vaknar jag alltid. Jag förstår ingenting. Hursomhelst var det inte det som jag skulle prata om.

Med risk för upplopp: Jag vet helt ärligt inte om jag kommer vilja ha barn. Just nu självklart inte, eftersom att jag inte har någon man, men även om jag hade det så är jag väldigt osäker...

Men något jag oroar mig för är att OM jag någon gång blir gravid - hur min mage kommer att se ut! Jag är livrädd att jag kommer att få en ful gravidmage... En riktigt spetsig, skev och ojämn och inte en mjukt rund som man vill ha...
Ja, jag vet att den inte varar för evigt... Men det gör bilderna på den!!!

Är det något man kan göra för att påverka hur magen kommer att se ut?


Ehm... okej gott folk, det där var dagens febersvammel! Enjoy!

Inga kommentarer: