söndag 13 februari 2011

Ny telefon

Jag förstår ingenting... Jag har nyligen bytt preventivmedel (på grund av otrevliga biverkningar) och helt plötsligt går det inte längre på högkostnadsskyddet...

Frågade varför och tanten på apoteket försökte förklara på knappt begriplig svenska att preventivmedel inte gör det. Då undrar jag varför det förra gjorde det?? Vad räknas det förra som då? Allergimedicin? Eller vad?

Hursomhelst är det irriterande... Men å andra sidan är det mer värt att lägga 1500 kr per år på det än att ligga och spy en gång i månaden!


Nu till något roligare! Jag var även inne på Elgiganten för att byta hemtelefonen som jag fick i julklapp. Lite seg, ja jag vet... Den funkade inte, tog inte laddning och jag har inte kommit iväg förrän nu. Fick en ny likadan och har precis installerat den och det verkar funka bra! Nu ska den bara stå på laddning i 10h innan jag får ta ur den och sedan låta batterierna ladda ur helt och hållet. Blir nog bra!

Får bara hoppas att nummerpresentation nu funkar lika bra som mina kära fd kollegor på Helpdesk påstod!

Update: Har nu testat telefonen och den verkar funka utmärkt!

Inga kommentarer: