söndag 16 januari 2011

Dyrt = Kvalitet?

Åh, vilken underbar kväll vi hade igår!
Vi körde förfest hos mig innan vi gick ut för att fira sjuksköterskornas examen.

Jag gjorde allt annorlunda igår!
(vad jag gjorde / vad jag brukar göra)
Mousserande vin med jordgubbar i / Vanligt vin eller cider
Bara enkla örhängen och en vanlig ring / Flera halsband, ringar och armband
Klänning och pumps / Shorts och stövlar eller boots
Fixat och halvt uppsatt hår / Bara lite tillrufsat
Hudfärgade strumpbyxor (till de fick en maska och jag slängde dem) / Svarta strumpbyxor
Grön ögonskugga / Svart eller grå skugga

Jag hade till och med möblerat om hemma igår! Men det visade sig gå (minst sagt) bra att göra allt tvärtemot vad man brukar!

Lagom bra kvalitet på bilden, men så här såg jag ut igår.
Sen på kvällen när jag kom hem skedde det en lite olycka. Vi hade tidigare på kvällen shotat tequila och glasen, skärbrädan och kniven var kvar på bordet. Jag råkade putta ner skärbrädan som då drog med sig kniven och 2 shotglas ner på golvet. Jag såg allt i slowmotion och såg framför mig hur det skulle bli glassplitter i halva lägenheten, men icke! Båda glasen höll och då föll de ändå från mitt barbord! Okej, det ena glaset fick en spricka, så det ska slängas, men det andra syns det ingenting på! Det roliga är att det är extremt billiga glas, vilket visar på att det inte behöver vara dyrt för att de ska hålla!

Det blev bara en liten spricka, trots ett fall på 110cm!

Inga kommentarer: