fredag 26 november 2010

Inte nu!

Vilken dag...
Gick upp 07.00 som jag gjort hela veckan, kände mig konstig, nästan lite febrig, men tänkte att jag bara var trött. Fixade lite frukost och började jobba 07.30 och ganska exakt då började jag må illa, men tänkte att det skulle gå över.

Jag försökte ignorera alla tecken på sjukdom och jobba på. Flera gånger var jag nära att trilla av stolen av yrsel... Fortsatte tänkte "det går över, det går över". Vid 09.30 inser jag att "Nej, det går inte över", 2timmar och det blev bara mer intensivt. Ringde chefen och sa att jag var tvungen gå hem - jag var visst inte den första med samma symptom. Gick och bäddade ner mig och somnade nästan direkt och vaknade till liv alldeles nyss igen. Tyvärr mår jag ungefär som när jag gick och la mig.

Gud förbjude att jag blir sjuk nu! Det går inte! Jag har en intensiv och fullplanerad månad framför mig och dessutom en resa till London nästa vecka, jag har inte tid att vara sjuk!

Att jag däckade på soffan efter jobbet igår kanske var en förvarning?

2 kommentarer:

M sa...

Nehe du, du har inte tid att bli sjuk fröken :P Mycket c-vitamin och ät ordentligt och ta de lugnt, och så hoppas vi marängswissen har en välgörande inverkan :D

Fioona sa...

Nej jag vet! Jag har ätit ordentligt hela veckan!! Har köpt typ 2 kilo mandariner och ska dricka massa te, så det ska nog bli ordning på torpet igen! :)