tisdag 26 oktober 2010

Smaklig måltid?



Jag vet inte hur ni är, men kikar ofta närmare på olika reklamer man springer på när man surfar runt.
Senaste jag klickade på var Tastelines banner. (Pensionärsvarning på mig?!) Vet inte om ni hört talas om dem? De är en otroligt smart idé de har! Kort beskrivet så prenumererar man på en matkasse. Varje vecka kommer det hem en påse mat med ingredienser och recept för 5 olika middagar som vardera räcker till 4 personer.

Riktigt smart och smidigt! Satt och läste lite om det och blev mer och mer intresserad, kostar 799kr per vecka, men iom att jag är själv så kommer det att räcka till både middag och lunch i två veckor, så det är egentligen riktigt billigt!

Jag har dessutom blivit riktigt dålig på att ta tag i det här med att handla och laga mat... Är ofta det blir nudlar, pasta med ketchup, kyckling med oliver (endast) osv... I och med detta skulle jag kunna komma i gång med att äta "riktig" och hälsosam mat igen.

Så när jag till slut bestämt mig att jag skulle testa (varför inte?) så var jag såklart tvungen att kolla om de levererar hit. Tror ni de gör det?! Nix. Nej. Nope. Ingen mat till Sophie med andra ord. Får fortsätta med mina nudlar!



Update: Ser nu att det inte var så mycket att härja om! Finns väldigt många andra leverantörer av samma typ av tjänst som faktiskt levererar hit (och dessutom är billigare)

Inga kommentarer: