tisdag 12 oktober 2010

Tillbaka från Ohlssons



Kom precis hem med nästan tre och en halv meter svart blommigt tyg!

Ser lite småtråkigt ut såhär, men tror att det blir bra när det blir klart!

När jag var i butiken uppstod det lite problem. Jag hade beräknat tygåtgången på att tyget skulle vara 150cm brett (som de flesta tyg är) men när jag tog rullen och var på väg till kassan såg jag på lappen att det bara var 115cm brett... Då tackade jag mig själv att jag var så pass smart att jag tagit med mig min ritning, så det var bara att sätta sig ner vid ett bord och börja rita om... Gick jättesmidigt eftersom att tyget går bra att vända 90 grader, annars hade det varit värre! Istället för 2,7m blev det 3,3m så inte så stor skillnad.

Däremot köpte jag inget tyg till bältet. Har inte riktigt kommit på hur jag ska utforma det och vet inte riktigt vilken färg jag ska välja. Just nu verkar det stå mellan guldigt och svart. Får helt enkelt se hur det känns när själva kimonon är klar! 

Är ledig på torsdag så tänkte att jag skulle börja pyssla med detta då! :)

Inga kommentarer: