onsdag 6 januari 2010

OMG!....


Shit, jag kollade saldot på mitt kort precis. OMG säger jag bara!

Idag är det den 6 januari. Den 25 januari får man pengar. Det innebär att det är 19 dagar kvar till dess. Vilket i sin tur innebär att jag har 16 kr att leva på per dag den här månaden. Underbart!

Hur fan lyckas man med det?

Ojoj, idag är det jag som tar tag i situationen och tar bilder på de där plaggen som jag ska sälja och lägger upp dem på tradera istället för att fortsätta skjuta på det.

Jag som hade tänkt att jag skulle köpa en kavaj till på fredag när jag ska på begravning och eventuellt en kjol, måste ju se okej ut, men det kommer inte att hända. Nej jag får nog leta lite till i garderoben och försöka fixa något ändå.

Jag kan säga att det i alla fall inte blir något mer äta ute eller fika på stan och så. Sen får jag nog även promenera till universitetet också, fylla på busskortet kostar ju en massa!

Som tur är har jag köpt den mesta av kurslitteraturen jag behöver inför nästa kurs!


Jaja, jag får väl se allt från den ljusa sidan! Jag får lära mig att baka bröd själv, får mer motion i och med att jag inte har råd att åka buss (sorgligt), eftersom att jag inte kan shoppa och därmed inte heller kommer att gå på stan får jag mer tid över till saker som faktiskt är viktiga.

Är januari en fattig månad för er också?

1 kommentar:

Nisse Hult sa...