söndag 7 december 2008

Pepparkakshus!



Jag har glömt att visa er vårat pepparkakshus vi byggde igår!
Det gick väl egentligen lite sådär... Vi hade sönder en vägg som vi fick laga lite och Tomas brände sig på sockret (vilket för övrigt tog en evighet att smälta!!) och vi hade lite problem med kristyren, därför är det inga fina små streck runt fönstren på långsidorna (men kortsidorna har!)

Den vänsta bilden visar sidan jag dekorerade, väldigt traditionellt.
Den högra bilden är Tomas sida som han fick dekorera! Antar att ni ser var det föreställer! Ett flygplan som precis har lyft, en landningsbana (med gröna och röda ljus), ett litet gulligt moln som han fick göra om några gånger och solen som jag, som den lilla diktatorn jag är, tvingade honom att göra där! haha!

Så, vad tycker ni?! Får vårat bygge godkänt?

Nu ska jag sova, har en del att göra imorgon!
Fixa lite här hemma, skriva lite på projektet, fortsätta på mitt nya broderiprojekt (som jag faktiskt gör helt på fri hand, inga mönster här inte!) och sen träffa Matilda!
Kommer bli en bra söndag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oh. Vad glad jag blev!
Hur mycket vill du ha för dem, isf? Och jag hoppas det ingår en lektion i hur man sätter i dem, haha. Men jag är intresserad! Ska se hur min ekonomi ser ut efter julklappsköp bara :)
Min helg har varit super! Själv?

Anonym sa...

fiiint!!!

Anonym sa...

(psssst, du har fått en liten utmärkelse av mig!) <3