fredag 21 november 2008

Fegis



I somras köpte mamma och pappa en ny hund. En liten lagotto romagnolo valp som heter Doris, bilderna är från i somras när hon hade varit hos dem i ca 2 veckor. Åh, så liten hon var då. Hon har verkligen blivit större! Har tyvärr ingen ny bild på henne... Får försöka fixa det.

Jag var hemma hos mamma och pappa förut och när jag skulle gå tog jag på mig min pälsmössa - det är ju trots allt minusgrader- och mamma ville att vi skulle se vad Doris tyckte om den.

Sagt och gjort, jag tog av mig mössan och visade den för henne och stackarn blev jätterädd. Hon sprang iväg med svansen mellan benen och tittade hela tiden bakåt till hon var på tryggt avstånd från mössan. Vi testade några gånger och resultatet var detsamma varje gång.

Så vi gjorde ett nytt försök. Vi la mössan på golvet och mamma klappade på den (och pratade med den som om den vore en katt eller något!) och då vågade sig Doris fram efter ett tag efter att Elsa (den äldre svarta hunden på bilden) gått fram. Hon gillade den till och med så mycket att hon tog upp den, inte riktigt vad jag hade tänkt mig, så jag fick snabbt rädda mössan! haha!

Men allt var visst inte så bra och mössan var visst inte så ofarlig som det verkade när den låg på golvet. När jag tog på mig mössan igen tog mamma upp Doris i famnen (de skulle gå och lägga sig straxt efter det) och mamma bad mig hålla fram huvudet och se vad som skulle hända då. Stackars vovve säger jag bara! Hon höll på att klättra över mammas axel! Hon ville så långt bort från mössan som möjligt!

Vilken liten fegis! :)



Ska ta en kopp te nu. Tomas kommer hem om ca 1 timme, så har lite tid att slå ihjäl och så roligt är det ju inte att sova! :)

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Kanske var hunden en fegis, men jag tycker inte att det är så konstigt. Hunden har ju päls själv. Om jag hade träffat någon som hade en mössa utav människohud skulle jag nog också varit en fegis och blivit livrädd.

Anonym sa...

Så söta så :) ! kraam <3